Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Carla van der Giesen, Travel Impressions

"Wij maken echt het verschil"

 

Touroperator Travel Impressions staat bekend om hun expertise in bestemmingen in onder andere Afrika en de Verenigde Arabische Emiraten. Wij spraken met Carla van der Giesen, general manager Travel Impressions, over de meerwaarde van de aangeboden programma’s en de verwachte ontwikkelingen van het bedrijf.  

Welke bestemmingen lopen bij jullie momenteel het best?
“Wij hebben ons in de afgelopen jaren onder andere ontwikkeld als specialist in de Verenigde Arabische Emiraten. Dit is een bestemming die enorm in trek is bij onze internationale klanten en wij hebben dan ook elke dag een groot aantal kamers in ons aanbod. Een andere bestemming die het heel goed doet is de Indische Oceaan. Met name reizen naar de Malediven zijn niet aan te slepen. In Nederland wordt dit vaak nog als een echte honeymoonbestemming gezien, maar in alle andere landen waar wij onze reizen verkopen, boeken wij de Malediven veel voor familie- of winterzonvakanties. Wij beschikken er over een groot aanbod accommodaties in verschillende prijsklassen. Met de goede vluchtverbindingen is het echt een aanrader: wie er eenmaal geweest is gaat vaak nog eens terug. Ook Mauritius en de Seychellen zijn heel populair. Wij zijn bovendien heel trots op ons Europa zomerzonaanbod waarbij wij echt pareltjes rondom de Middellandse Zee in ons portfolio hebben. En dit hoeft zeker niet altijd duur te zijn. Komende zomer doen vooral Ibiza, Mykonos en Sardinië het heel goed bij ons.”

Jullie staan ook bekend als specialist voor rondreizen in Afrika. Zijn er plannen om in de toekomst dit specialisme ook in Azië/Australië/Zuid-Amerika verder te ontwikkelen?
“Wij bieden programma’s aan als we er zeker van zijn dat we een fantastisch aanbod hebben en de expertise in huis hebben. Dat hebben we in Afrika zeker, ons team heeft gezamenlijk meer dan 60 jaar ervaring en vindt het elke keer weer een leuke uitdaging om geheel naar wens van de klant een droomreis op maat samen te stellen. Wij hebben een speciale Afrika conciërgedesk voor het reserveren van diners, golfbanen, speciale tours en ‘once in a lifetime’-belevenissen. Wij hebben nog niet het gevoel dat we op dit moment een zelfde beleving kunnen aanbieden voor rondreizen op andere continenten.”

Jullie hebben onlangs een e-learning gelanceerd op ETravelTraining om jullie programma te belichten. Waarom zouden reisagenten voor jullie moeten kiezen?
“Wij maken echt het verschil. In de huidige tijd waarin de klant overal en op alle manieren reizen kan boeken brengen wij unieke meerwaarde. Zo hanteren wij bijzonder flexibele annuleringsvoorwaarden en berekenen we alleen de daadwerkelijke kosten. Bovendien ontvangt de klant in elk hotel gratis extra’s en hebben wij een zeer ervaren reserveringsteam dat op basis van eigen ervaring het reisbureau kan adviseren. Verder, ‘babysitten’ wij elke boeking. Dit betekent dat wij voor aankomst van de klant altijd persoonlijk contact met het hotel opnemen om er zeker van te zijn dat alles tiptop in orde is. Ons portfolio is met veel zorg samengesteld, wij zijn heel alert op kwaliteitscontrole en nieuwe trends zodat wij altijd een goed product kunnen leveren.”

“Verder zijn wij onderdeel van een grote internationale organisatie. Dit betekent niet alleen betrouwbaarheid en stabiliteit maar ook grote internationale inkoopkracht in het luxesegment. Bij veel van onze hotelpartners horen wij dan ook tot de grootste klanten. Dit stelt ons in staat om uitstekende relaties met onze partners te onderhouden, hetgeen uiteraard de klant ten goede komt. Aan reisagenten betalen wij zeker ook goede commissies en daarnaast hebben we leuke boekingsacties en studiereizen voor de reisagenten. Kortom: reisagenten zijn heel belangrijk voor ons, omdat wij ons uitsluitend op reisagenten richten. We hebben geen boekbare website voor consumenten.”

Hoe willen jullie verder ontwikkelen de komende jaren?
“Wij zijn heel blij met de groei die we met het merk Travel Impressions in de afgelopen 2,5 jaar hebben kunnen realiseren en ook dit jaar ziet er weer heel veelbelovend uit. Wij denken dat er zeker nog heel veel verdere groei mogelijk is in ons bestaande model en zijn er dan ook op gericht om de relaties met onze reisbureaupartners verder uit te breiden. Zo zijn wij sinds begin van dit jaar Virtuoso-partner geworden. Virtuoso is een internationaal netwerk van zelfstandige reisbureaus met een heel streng selectiebeleid en wij zijn er dan ook heel trots op dat wij de eerste Europese touroperator zijn die zich partner van Virtuoso mag noemen. Met name voor onze verkoop vanuit de andere Europese landen is dit een enorme kans voor ons. Dit maakt ons merk nog sterker en hier profiteren onze Nederlandse klanten van.”

“Tot slot zijn we bij Travel Impressions trots op ons boekingssysteem. Het is een geavanceerd online boekingssysteem, waarbij je uiteraard 24/7 beschikbaarheid en prijzen kunt nakijken, boekingen kunt maken of aanpassen en direct offertes in PDF kunt maken. We zien nu dat het merendeel van de boekingen telefonisch gemaakt wordt en dit vinden wij ook prima, maar we willen het gemak van ons systeem graag onder de aandacht brengen!”