Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Detlef Haner, Abu Dhabi

"De Nederlandse markt neemt een steeds belangrijkere plaats in."

 

Abu Dhabi staat bij steeds meer toeristen uit Nederland op het verlanglijstje voor een verre reis. De combinatie van strand, stad en woestijn, maakt de bestemming uniek. Detlef Haner, manager van het verkeersbureau in Duitsland en verantwoordelijk voor Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, vertelt over het belang van de Nederlandse markt en de laatste ontwikkelingen.

Nederlandse markt
“Al ruim zes jaar zien wij aan het einde van het jaar een toename in het aantal Nederlandse bezoekers. In 2016 verbleven bijna 24.000 Nederlanders in Abu Dhabi en in 2017 gaan we een nieuw record behalen. In de eerste acht maanden van 2017 hebben er al 28.560 overnachtingen door Nederlanders plaatsgevonden, een toename van 19 procent ten opzichte van heel 2016. De Nederlandse markt neemt voor Abu Dhabi een steeds belangrijkere plaats in.”

“Nederlandse reizigers kiezen vooral voor Abu Dhabi vanwege de prachtige zandstranden. Maar het komende jaar willen wij vooral de diversiteit van het emiraat onder de aandacht brengen. Wij willen Nederlanders stimuleren om meer uit hun vakanties te halen, door een strandvakantie te combineren met diverse excursies naar de woestijn en het bezoeken van toeristische hoogtepunten in het stadscentrum. Een ander pluspunt van Abu Dhabi dat wij willen benadrukken is de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. In Abu Dhabi krijg je absoluut waar voor je geld. Daarnaast schijnt de zon er het hele jaar door en de vluchtduur (± 6 uur en 30 minuten) vanaf Amsterdam valt reuze mee. Wij zijn een perfect alternatief voor de mediterrane bestemmingen en de Canarische eilanden.”

E-learning voor reisagenten
“Wij proberen op verschillende manieren Abu Dhabi als ideale vakantiebestemming onder de aandacht te brengen bij Nederlandse reisorganisaties, reisbureaus en ZRA’s. Zo werken wij nauw samen met organisaties zoals Thomas Cook Nederland, TUI Nederland en Tenzing Travel. Daarnaast willen wij de Nederlandse reisagenten volledig op de hoogte brengen van het aanbod en de laatste ontwikkelingen in Abu Dhabi. Om dit te realiseren nemen wij deel aan verschillende evenementen en zullen op korte termijn een online training via de e-learningspecialist ETravelTraining lanceren. Middels een informatieve en interactieve training kunnen reisagenten alles te weten komen over de bestemming, daardoor zullen zij in staat zijn de leukste reizen te verkopen.”