Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Gerry van Walsem & Leah Veldkamp, Allianz Global Assistance

"Wij bewegen mee met de globalisering"

 

Allianz Global Assistance heeft sinds juli 2018 een eigen e-learningplatform over het aanbod van de verzekeraar. We spreken met Gerry van Walsem (business development manager travel) en Leah Veldkamp (relation manager). 

Laatste ontwikkelingen
“Na feedback van onze relaties en klanten hebben wij op een aantal punten de dekking van onze doorlopende annuleringsverzekering uitgebreid. Ook door extreme natuurrampen zoals aardbevingen en bosbranden, zagen wij de noodzaak om onze doorlopende reis- en annuleringsverzekering aan te passen. Voor klanten die dit willen afdekken hebben wij een aanvullende dekking terreuraanslagen en natuurrampen toegevoegd. De dekking voor een samengestelde reis is nu een standaard onderdeel
van de annuleringsverzekering. Ook mag je de reis annuleren of afbreken als er iets ernstig is met familie in de derde graad.”

Globalisering
“Steeds meer bedrijven opereren internationaal en reizen dus meer zakelijk. Ook uitwisselingen, buitenlandstages en backpackvakanties nemen toe. Wij bewegen mee met deze globalisering zodat deze reizigers een passende verzekering kunnen afsluiten. Door onze internationale organisatie zijn wij in staat Nederlandse bedrijven die ook buiten Nederland opereren te voorzien van lokale verzekeringen. Daarbij kunnen klanten bij schade contact leggen met één van onze eigen alarmcentrales in het desbetreffende land. Ook grote online travel agenten kunnen we via Fusion, ons zusterbedrijf in de VS, helpen met het optimaliseren van de conversie. Omdat reizen naar de VS en Canada nu populair zijn, krijgen wij steeds meer meldingen uit die landen. Vooral als de klant daar medische kosten maakt, zijn deze vaak extreem hoog (tot wel tien keer wat er in Nederland wordt berekend). Een uitdaging voor ons is hoe we dit kunnen dekken tegen een betaalbare premie.” 

E-learning
“Wij merken dat de verschillende e-learnings binnen korte tijd vaak zijn gevolgd en dat de toetsen met goed resultaat worden gemaakt. Natuurlijk is kennis heel belangrijk. Niet alleen voor de reisagent zelf, die met meer zelfvertrouwen het gesprek aangaat. Ook is het een betrouwbaar signaal naar de klant dat men over voldoende kennis beschikt. Het e-learningplatform is voor al onze relaties toegankelijk via apw.experttraining.eu.”