Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Jan Feenstra, Delta Air Lines

"Delta Air Lines zet vooral in op de reisbeleving van het vliegen"

 

Voor de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines is Nederland, met hub Schiphol, een belangrijke markt. De joint venture met Air France-KLM zorgt bovendien voor een interessant wereldwijd netwerk voor de Nederlandse reiziger. Jan Feenstra, sales manager Nederland en Noord-Europa, informeert ons over de nieuwste verbindingen en de persoonlijke service van Delta.  

Gaat het goed met Delta Air Lines? Wat zijn de meest recente kwartaalcijfers en voldoen deze aan de verwachtingen?
“Het gaat zonder meer goed met Delta. We hebben zojuist de kwartaalcijfers van het derde kwartaal binnen en er is een omzet van 1,6 miljard dollar gegenereerd. Dat zit aan de bovenkant van de verwachtingen die we hadden voor deze periode. Zeker als je bedenkt dat daar een impact van 30 miljoen dollar door orkaan Florence bij inbegrepen is én 655 miljoen dollar aan brandstofkosten meer dan voorzien. Ook de vooruitzichten voor het vierde kwartaal zijn goed.”

Vorig jaar gingen de nieuwe directe vluchten naar Orlando en Los Angeles vanaf Amsterdam van start. Is de bezetting van deze vluchten als verwacht?
“Beide vluchten voldoen aan de verwachtingen en hebben een mooie bezettingsgraad. Dit komt vooral door de kracht van de joint venture die we hebben met KLM. Nederland is natuurlijk de thuismarkt van KLM, dat helpt enorm. Vanaf 17 juni zal de vlucht naar Los Angeles van vier keer per week naar dagelijks uitgevoerd gaan worden. Als de dagelijks vlucht het goed blijft doen is het de bedoeling dat het een dagelijkse vlucht blijft.”

Vanaf mei 2019 komt er tevens een directe vlucht Amsterdam naar Tampa. Waarom is er voor deze bestemming gekozen?
“De nieuwe vlucht naar Tampa is een aanvulling op de huidige Delta-vlucht naar Orlando, en de KLM-verbinding naar Miami. We willen het voor passagiers mogelijk maken om Florida als geheel als bestemming te zien en de oostkust te kunnen combineren met de westkust. Iedere denkbare combinatie, bijvoorbeeld een heenvlucht op Orlando en terug vanaf Tampa, of heen naar Tampa en terug van Miami, is mogelijk. De tarieven van deze vluchten zijn geharmoniseerd.”

Waarom moeten reisagenten Delta aanbevelen aan hun klanten om mee naar de VS te vliegen?
“Allereerste vanwege het grote netwerk vanaf Amsterdam. We bieden vanaf Amsterdam 21 non-stop verbindingen naar 11 gateways, vanwaar je weer door kunt vliegen naar 200 verschillende bestemming in Noord-Amerika (VS, Canada, Mexico).”

“Daarbij is de service aan boord van steeds groter belang. We zetten echt in op de reisbeleving van het vliegen. We krijgen ontzettend veel positieve reacties op ons mobile messaging systeem. Op vluchten van Delta is altijd wifi aanwezig. Online berichtendiensten, zoals WhatsApp en Facebook Messenger zijn voor iedere passagier gratis beschikbaar, net als onze eigen apps. Wil je volledig van het internet gebruikmaken, dus ook bijvoorbeeld kunnen e-mailen en andere websites gebruiken, dan kan dat tegen bijbetaling.”

Binnenkort komt op e-learningplatform ETravelTraining de e-learning Delta Air Lines beschikbaar. Waarom is het voor reisprofessionals van belang om deze e-learning te maken?
“In deze nieuwe e-learning bij ETravelTraining staat werkelijk alles over Delta dat het weten waard is. Wellicht hebben we op de Nederlandse markt momenteel een kleine achterstand op het gebied van zichtbaarheid. Daardoor is deze training extra zinvol. Van het netwerk tot de hubs en de service, alle benodigde informatie staat erop. Daarbij maak je als reisagent kans op twee Delta Comfort Plus tickets wanneer je de training succesvol afrondt!”