Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Martijn Strijker & Cathy van Sande, AVIAREPS

"We streven naar een zo divers mogelijk aanbod"

 

Op 2 april kwamen leveranciers en reisagenten bijeen in Utrecht voor de eerste van drie roadshowavonden van AVIAREPS. Op 3 april vindt de Belgische editie plaats in Antwerpen en 4 april is Luxemburg aan de beurt. Het is de tweede keer dat de roadshow in Nederland wordt georganiseerd, Luxemburg staat dit jaar voor het eerst op het programma. Martijn Strijker, General Manager Benelux, is tevreden over de opkomst en de opzet van het event.

Martijn: “De Nederlandse avond verloopt eigenlijk boven verwachting. Er waren 41 leveranciers en tegen de 100 reisagenten. Ongeveer een derde van de leveranciers is van AVIAREPS, het andere deel zijn andere bestemmingen, hotels, cruisemaatschappijen of airlines. Daar zijn we best een beetje trots op. Er zijn zelfs vertegenwoordigers van andere pr-bureaus, omdat we het belangrijk vinden dat het aanbod divers is en we vinden dat we elkaar sterker kunnen maken, in plaats van dat we de strijd moeten aangaan met elkaar. In België hebben we woensdag maar liefst 140 aanmeldingen van reisagenten. Daar worden jaarlijks minder evenementen in de reisbranche georganiseerd dan in Nederland, daarom is de roadshow altijd erg populair. Daarbij proberen we het concept van het event verfrissend te houden. We besteden veel aandacht aan een sfeervolle locatie, serveren de hele avond goede hapjes en hebben dit jaar besloten om verspreid over de hele avond prijzen uit te reiken. We merkten dat als je daarmee wacht tot het einde van de avond veel mensen het te lang vinden duren.”

Luxemburg
De roadshow heeft dit jaar voor het eerst ook een editie in Luxemburg. Cathy van Sande (Acting Head of Tourism Benelux) was nauw betrokken bij de organisatie van het evenement in Luxemburg. “De animo voor een roadshow in Luxemburg bleek veel groter dan vooraf gedacht. We hadden een mooi hotel afgehuurd, maar al snel bleek dat er teveel mensen zouden komen. Toen hebben we evenement verplaatst naar een grotere locatie. We verwachten er nu zo’n 70 reisagenten, wat een groot aantal is voor een relatief kleine markt. Veel leveranciers waren erg geïnteresseerd in deelname in Luxemburg. De markt mag dan klein zijn, het is ook een luxe markt waar veel geld in omgaat. Voor bestemmingen met veel aanbod in het luxe segment, zoals Mauritius en Sint-Maarten, is dat heel interessant.”

Foto's: Mauritius was dit jaar hoofdsponsor van het evenement en gaf aan het einde van de avond de hoofdprijs weg, een studiereis naar het tropische eiland.