Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Pascall van Mastrigt-Kempen, LMX

"Veel reisagenten weten LMX te vinden"

 

De Duitse tour operator LMX richt zich in Nederland voor 100% op de reisagent. In 4 vragen aan Pascall van Mastrigt-Kempen (Account Manager International LMX) vertelt zij over de voordelen van LMX en de nieuwste ontwikkelingen. 

LMX Individuell bestaat nu ongeveer een jaar. Hoe loopt dit maatwerkprogramma?
“LMX Individuell loopt steeds beter! Reisagenten vinden nieuwe systemen altijd spannend, merk ik. Maar als ze er eenmaal mee werken zijn ze super enthousiast. De feedback die ik krijg is dat het vooral heel gebruikersvriendelijk is en dat je eigenlijk in een handomdraai een complete reis kunt samenstellen, inclusief vluchten. Het feit dat je ook nog over de gehele reissom een prima commissie krijgt, maakt het nog mooier. In Duitsland wordt het al iets langer gebruikt dan hier in Nederland. Daarom geef ik volop webinars in Nederland. Daar hebben al ruim 300 reisagenten aan deelgenomen, en still counting, dus dat is fijn. Wij focussen ons op het gebied van boeken van reizen voor 100% op businesspartners, maar van de consumenten begrijp ik dat zij ook heel positief zijn over het verloop van hun reis.”

Wat zijn voor reisagenten de voordelen van LMX?
“Veel reisagenten weten ons te vinden. Of het nu om het gewone LMX product gaat, of om LMX Individuell. De voordelen van het werken met een Duitse Touroperator is dat je gewoon een reis kunt inboeken waar je klant bij zit, omdat er een goede commissie wordt betaald. Tevens is de keuze natuurlijk reuze! Zeker bij LMX. We bieden de reisagent ontzettend veel content op één plek.”

Wat leren deelnemers tijdens jullie webinars?
“In de webinars kom ik persoonlijk vertellen hoe de reisagent met LMX Individuell moet werken. Dus hoe het systeem werkt en wat je er allemaal mee kan. Ze leren hoe je snel een strandvakantie of bijvoorbeeld een stedentrip kunt boeken, of hoe je te werk gaat bij een grotere of kleinere rondreis. En dat heel praktijkgericht: kortom, hoe werkt dit systeem, wat kun je ermee, hoe haal je bepaalde trajecten eruit, hoe voeg ik een treinverbinding toe in plaats van een vlucht, hoe boek ik excursies of bijvoorbeeld een tee time voor golfliefhebbers? Alles komt aan bod. Wat overigens opvalt aan de deelname aan de webinars, is dat het op een enkel reisbureau na, bijna allemaal ZRA’s zijn die deelnemen. Ik vind het echt een gemiste kans voor de traditionele reisbureaus dat ze niet meedoen. Ze laten hier echt iets liggen.”

Heb je een tip voor reisagenten die bij LMX een pakketreis samenstellen?
“Kijk eens in de voorbeeldrondreizen of thema’s die we online hebben staan. Je past zo’n voorbeeldrondreis heel gemakkelijk aan. Of je kunt er nog onderdelen aan toevoegen en zo je klant op eenvoudige wijze iets heel moois aanbieden. Of dat nu eilandhoppen in Griekenland is, of een reis naar de metropolen van Azië, voor elk type reis is wel een voorbeeldreis te vinden, compleet met excursies en al.”  

“Voorlopig blijven we investeren in meer content voor LMX Individuell. We willen graag alles kunnen aanbieden in dit systeem, wat er ook maar kan voor de betreffende bestemmingen. Zo hebben we bijvoorbeeld als sportwedstrijden toegevoegd, en er zullen ook concerten volgen. We willen echt een one stop shopping tool creëren. In de verdere toekomst zullen wellicht ook de vouchers er iets anders gaan uitzien en komt er misschien ook een mooi roadbook. Houd LMX dus in de gaten!”