Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Rocio Blazquez Reyes & Mark Mooren, Aeroméxico

"Onze vluchten van Amsterdam naar Mexico-Stad zijn voor 90% vol"

 

4 vragen aan Rocio Blazquez Reyes (regiodirecteur Europa) & Mark Mooren (Country Manager Nederland), Aeroméxico

Zijn jullie tevreden over de vlucht van Amsterdam naar Mexico-Stad?
"Jazeker!” lachten beiden breeduit. “Twee jaar geleden zijn we begonnen met 3 vluchten per week. Inmiddels vliegen we nu op de kop af al een jaar dagelijks en het gaat ontzettend goed. Dit doen we met spiksplinternieuwe Boeing 787-toestellen van nog geen 3 jaar oud. De bezetting is gemiddeld 90% en dat is fantastisch. Inmiddels wordt voor het merendeel van de vluchten de iets grotere Boeing 787-9 ingezet, een fantastisch toestel met heel veel comfort voor de passagiers. Het vliegtuig is stiller, ruimer, voorzien van dynamic LED-verlichting en heeft een betere luchtregulering met hogere luchtvochtigheid. Ook bieden we wifi aan. Het is een mooi product waarbij passagiers uitgeruster op hun bestemming aankomen."

Aeroméxico investeert fors in het product de komende jaren. Hoe ziet die investering eruit?
“Zeker, maar dat deden we altijd al. We hebben de jongste vloot van Europa (gemiddeld 2,5 jaar oud) en vliegen op alle 4 de Europese bestemming (Madrid, Londen, Amsterdam en Parijs) met Dreamliners. Zeker op de route Amsterdam - Mexico bieden wij met onze Dreamliner een beter product dan de Boeing 747 van onze concullega's. Qua uitbreiding van de vloot wordt er geïnvesteerd in verdere uitbreiding van het aantal Dreamliners (totaal 20 in 2020) en voor de mid-range heeft Aeroméxico een order staan voor 100 nieuwe Boeing 737-MAX toestellen."

Om welke redenen is Aeroméxico nog meer populair onder Nederlandse en Europese reizigers?
“Ons netwerk! En onze concurrerende tarieven. We vliegen zowel naar als vanuit Mexico tijdens de nacht, voor concurrerende tarieven. Zeker als je in Mexico in de ochtend aankomt heb je een zeer groot aantal doorverbindingen. In Mexico bieden we 43 bestemmingen, en bovendien naar 16 landen in Centraal- en Latijns-Amerika. Schiphol is een Europese hub voor ons. We verwelkomen ook veel Scandinaviërs en Duitsers aan boord. De vraag bestaat uit een gezonde mix van zakelijk en leisure waar we heel goed op in kunnen spelen met de verschillende producten die we aanbieden.”

Zijn er nog andere nieuwtjes op dit moment?
“Ja. We bieden sinds kort vliegtickets inclusief treinkaartje aan. Zeker voor de Belgische markt zie je dat dat een verkoopargument is. Het kaartje is ook in de Thalys geldig, dus ook zeker voor reizigers in het westen van het land een aanrader. Ook de zakelijke passagier weet ons doordat we nu dagelijks vliegen, steeds beter te vinden. We spelen hier verder op in door het lanceren van onze chauffeurservice waarbij we Business-classpassagiers vertrekkend vanuit de regio Schiphol een taxiservice naar de luchthaven aanbieden."

"De komende jaren staan bij Aeroméxico in het teken van ‘Customer Centricity’. Een ander voorbeeld hiervan is de recente lancering van onze conciergeservice, waarbij herkenning van de passagier, aandacht en oog voor detail centraal staan. Last but not least is ons frequent flyer programma Club Premier gekoppeld aan Flying Blue. Dit zorgt ervoor dat ook de laatste mogelijke twijfel om voor Aeroméxico te kiezen weggenomen wordt!”