Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

Deel  

Sharon Vassell, Marketing Trade Co÷rdinator Curašao Tourist Board

"Curašao richt zich actief op repeaters"

 

De bezoekersaantallen naar Curaçao houden hun stijgende lijn aan. Om deze groei voort te zetten, bouwt de Curaçao Tourist Board verder aan hun strategie van 2020, zo meldt Sharon Vassell (marketing trade coördinator) van de Curaçao Tourist Board.

Vassell: “2019 was een goed jaar voor ons. Ten opzichte van 2018 zijn de bezoekersaantallen vanuit Europa met 14% toegenomen. Van alle toeristen in Curaçao was vorig jaar 41% afkomstig uit Europa. Dit wordt vooral mogelijk gemaakt door de goede bereikbaarheid vanuit Europa. Nederland is één van de topmarkten voor Curaçao. Vanaf Nederland vliegt KLM 14 keer per week naar Curaçao en TUI heeft ook nog eens 9 vluchten. En in 2020 wordt de vluchtcapaciteit nog groter, met extra stoelen op de vluchten. Vanuit Duitsland en België komen er chartervluchten Curaçao binnen.”

Strategie
“In 2020 hebben wij veel op de planning staan, zo zijn we samenwerkingen aangegaan met KLM, TUI en Corendon. Door aanwezigheid op beurzen en evenementen willen wij zoveel mogelijk in contact komen met touroperators en agenten. We staan dan ook open voor samenwerkingen of studiereizen. Om de diversiteit van de bestemming bij de consument  beter onder de aandacht te brengen zijn we een samenwerking aangegaan met voetbalclub Ajax."

"De digitale immigratiekaart die sindskort is ingevoerd, voorziet ons van de informatie met welke redenen bezoekers Curaçao bezochten. We zien veel bezoekers die hun familie in Curaçao bezoeken, stagiaires en vakantiegangers. We proberen er voor te zorgen dat we niet alleen nieuwe mensen naar Curaçao trekken, maar ook dat mensen terug willen komen naar het eiland. Deze groep repeaters willen wij nog beter bedienen en hen enthousiast maken over andere delen van het eiland. Daarnaast richten wij ons actief op millenials. Daar zijn we sinds vorig jaar met onze campagne mee gestart. Het inzetten van influencers en de hashtag #BeleefHetZelf wordt dit jaar voortgezet.

Accommodaties
Ook wat betreft accommodaties worden er stappen gemaakt. “In november 2019 is het Curaçao Marriot heropend, waar afgelopen jaar de festiviteiten van de KLM Curaçao Marathon plaatsvonden. In december heropende het Dreams hotel. Dit was voorheen het Hilton en heeft nu een volledig nieuwe, moderne stijl gekregen. In april 2020 gaat het nieuwe Corendon Resort open, wat uiteindelijk een gigantisch vijfsterren all-inclusive hotel wordt. In eerste instantie opent het resort met 350 kamers, maar uiteindelijk zal het maar liefst 800 kamers aanbieden”, vertelt Vassell. “Naast de nieuwe en heropende hotels beleven bestaande oude accommodaties vaak een revival, vaak na een investering vanuit het buitenland. Ook het aanbod van Airbnb-accommodaties op Curaçao stijgt. Om deze groei in goede banen te leiden, spelen de overheid en het verkeersbureau actief een rol bij het aanbod en de regelgeving om de verhuurder én de bezoekers zo goed mogelijk te begeleiden.”