Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Suzanne Al, Sunny Cars

"De rol van de reisagent is van essentieel belang in de customer journey."

 

Autohuurspecialist Sunny Cars heeft in kaart gebracht door welke fases een klant gaat bij het boeken van een huurauto en hoe reisagenten daarop kunnen inspelen. Suzanne Al, Director of Marketing Netherlands, Belgium & France vertelt er over.

“Een huurauto hoort bij een vakantie en dus bij een goed reisadvies. Maar om te weten wanneer je nu het beste een huurauto kunt aanbieden, is het goed om te beseffen door welke fases je klant gaat bij het boeken van een vakantie. Een veel gebruikte tool is de customer journey die we in kaart hebben gebracht. De rol van de reisagent is van essentieel belang, want die maakt het verschil door een klant enthousiast te maken.. Dat een reisagent echt het grote verschil kan maken, zien we aan de boekingscijfers van deelnemers aan onze studiereizen. Nadat ze tijdens de studiereis meer over autohuur hebben geleerd, boeken ze aanzienlijk meer huurauto’s, terwijl ze niet opeens meer klanten krijgen.”

Adviseren vanuit beleving
Als we haar vragen in welke fase van de klantreis de reisagent het beste het onderwerp ‘autohuur’ ter sprake kan brengen, legt zij uit: “Een van de belangrijkste onderdelen van de klantreis is het verkoopgesprek, dus daar liggen veel kansen. Dit is hét moment om je klant enthousiast te maken. Dat lukt het best door te adviseren vanuit beleving. Neem je klant in je verhaal mee naar de bestemming. Dat wordt nog leuker met een huurauto, want alleen dan kom je op de leukste plekjes. Zo maak je autohuur ook een logisch onderdeel van de vakantie.“

Voordelen voor de reisagent
Autohuur adviseren ziet zij sowieso als grote plus zowel voor de klant als voor de reisagent “Naast dat de klant door de reisagent meer uit zijn vakantie kan halen, verdient de reisagent ook nog eens een leuke extra vanwege de hoge commissie. Mocht er tijdens de reis bovendien iets misgaan met de auto, dan handelen wij dat voor de reisagent af.”

Grand Prix Sunny Cars
Tot slot vertelt Al over de geslaagde studiereis die Sunny Cars onlangs organiseerde en die volledig in het teken van de customer yourney stond. “Tijdens onze Grand Prix Sunny Cars studiereis hebben we een groep van 32 reisagenten alle aspecten van de customer journey uitgelegd. De reis was een aaneenschakeling van toffe momenten en games waar we de customer journey in hadden verwerkt. Elke roadtripdag stond in het teken van een van de zes fases van de klantreis. Dat maakte het niet alleen heel duidelijk, het was ook bijzonder leuk om te doen”