Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

29 november 2019
22 bestemmingen vertegenwoordigd op succesvolle Antor bijeenkomst

 


Afgelopen donderdag vond de jaarlijkse Media Workshop van ANTOR Nederland plaats. Bijna 100 journalisten, influencers en fotografen gingen in het Corendon Village Hotel Amsterdam op speeddate met vertegenwoordigers van 22 landen. 

"Een unieke kans om elkaar te ontmoeten, mediakansen te bespreken, toekomstige persreizen te plannen en interessante ideeën voor nieuwe content te bedenken", aldus Eleni Skarveli, voorzitter van ANTOR Nederland. Uit de media workshop kwamen de belangrijkste topics voor 2020 naar voren. Vakanties draaien enerzijds om ontspannen, anderzijds ook om beleven, ervaren en ontdekken. De Antorbestemmingen bieden samen een zeer divers aanbod en voldoen daarmee aan de meest uiteenlopende verwachtingen van de consument.

Natuurbeleving
Het beleven van de natuur wordt in diverse landen gestimuleerd. In België gebeurt dit bijvoorbeeld met de campagne Natuurlijk Wallonië, Zweden zet zijn prachtige wilde natuur in de kijker en Groot-Brittannië promoot verschillende evenementen langs zijn schitterende kust. Denemarken, Tsjechië en Zwitserland zijn bij uitstek landen die outdoor- en actieve vakanties in al hun facetten aanbieden. Veel Antor-leden, waaronder Portugal, Duitsland en België/Vlaanderen, hebben een uitgebreid cultureel aanbod: van design, architectuur en nationaal erfgoed tot tentoonstellingen en muziek. Bijzondere citybreaks zijn bijvoorbeeld mogelijk in Luxemburg en Israël, en Galway in Ierland is als Culturele Hoofdstad van Europa in 2020 een publiekstrekker.

Focus voor 2020
Gewoon ontspannen en genieten is van oudsher een geliefde invulling van de vakantie, dat kan bijvoorbeeld prima op Aruba of in de Dominicaanse Republiek. Daarbij is de regionale keuken voor velen een belangrijk ingrediënt voor een geslaagde vakantie. Zo zet Spanje volgend jaar in op het ‘enotoerisme’ – vakanties die in het teken staan van wijn. Kroatië, met zijn thermale bronnen, richt zijn pijlen onder meer op het gezondheidstoerisme en Polen zet kleinere en minder bekende steden in de etalage. In Frankrijk is responsible travel een belangrijk thema: het ontdekken van een bestemming waarbij de bezoeker rekening houdt met de bewoners, haar cultuur en natuur. Ook voor Marokko en Maleisië staat duurzaamheid en ecotoerisme hoog op de agenda. De nieuwe campagne van Griekenland "Onvergetelijke Experiences" focust zich op verschillende thema's, van gastronomie tot natuur, cultuur en avontuur. Tunesië laat zich graag in alle facetten herontdekken.

Foto: Eleni Skarveli, voorzitter van ANTOR Nederland, in gesprek tijdens de workshop.