Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

23 augustus 2017
BCD Travel waarschuwt zakenreizigers voor risico's

 


Een nieuwe service in TripSource van zakenreisorganisatie BCD Travel stuurt meldingen naar de mobiele apparaten van zakenreizigers over mogelijke risico's die hun reis kunnen beïnvloeden. Deze service vergroot de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

Deze alertservice van BCD Travel is de nieuwste toevoeging aan de mobiele ervaring van TripSource, een platform ontworpen om reizigers te betrekken. De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. 

Platform voor zakenreizigers
BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema's (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

Het toevoegen van nieuwe functies zoals risico- en servicemeldingen is zeer relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

"Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen", zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. "Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen."