Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

24 mei 2017
Dresden organiseert 44e GTM in 2018

 


De Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) heeft de 44e Germany Travel MartTM (GTM) aan Saksen toebedeeld. Op de laatste dag van het evenement van dit jaar overhandigden Jens Huwald, manager BAYERN TOURISMUS Marketing GmbH (by.TM), en Yvonne Coulin, manager Congress- und Tourismus-Zentrale Nürnberg, als gastheer en -vrouw de GTM-bokaal aan dr. Bettina Bunge, manager Dresden Marketing GmbH (DMG).

Petra Hedorfer, bestuursvoorzitter DZT, over de keuze
Petra Hedorfer: ʹDresden behoort met bijna 900.000 internationale overnachtingen in 2016 tot de populairste stedentripbestemmingen van Duitsland. Daarom zijn we erg blij dat Dresden de volgende editie van de GTM Germany Travel MartTM  gaat organiseren. Wij werken al jarenlang intensief en constructief samen met de toeristische organisaties van deze stad. Dresden is regelmatig partner van de DZT bij internationale marketingactiviteiten. Met de gezamenlijke bloggercampagne #youngDresden van de DZT en Dresden Marketing hebben we de metropool aan de Elbe in een dynamische marketingomgeving kunnen positioneren als internationale en tolerante stad. We weten zeker dat Dresden als organisator van de GTM de kans zal grijpen om deze unieke cultuurstad met zijn wonderschone omgeving in de spotlights te zetten.ʹ

Bettina Bunge, Manager Marketing Dresden
'In 2018 zullen we de belangrijkste internationale reisinkopers en reisjournalisten verwelkomen op de Germany Travel Mart in Dresden. Tijdens dit evenement kunnen we onze mooie stad met zijn rijke geschiedenis, eersteklas culturele aanbod en de veelzijdige regio Saksen presenteren aan de belangrijkste toeristische spelers. Wij willen de DZT bedanken voor het gestelde vertrouwen in onze stadʹ, aldus dr. Bettina Bunge, manager Dresden Marketing GmbH (DMG), de officiële overkoepelende marketingorganisatie van Dresden.

ʹDresden staat bol van de traditie. De bijzondere sfeer van Dresden is niet alleen de vele bezoekers uit binnen- en buitenland opgevallen, maar ook de wetenschappers en ondernemers die hier wonen, werken en onderzoek doen. Daarom slaat de GTM 2018 een brug tussen traditie en moderne tijd. We presenteren niet alleen nieuwe locaties, zoals het Ostrapark – een voormalig industrieterrein met een nieuwe functie – maar ook bekende toeristische producten, zoals de ʹSächsische Dampfschiffahrtʹ, de oudste en grootste stoomschipvloot ter wereld. Wij vinden het belangrijk om de relevante spelers ter plaatse te presenteren, zoals de ʹMesse Dresdenʹ, het ʹInternationale Congress Center Dresdenʹ en onze culturele instellingen. Wij heten alle gasten van harte welkom in Dresden!ʹ, aldus Bettina Bunge.