Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

12 juni 2019
Gratis check-in en gegarandeerde modellen bij Sunny Cars

 


Uit een poll van autohuurspecialist Sunny Cars onder ruim 2300 respondenten bleek dat een onduidelijke waarborg en een tijdrovende check-in één van de ergenissen zijn bij het ophalen van een huurauto. Daarom gaat Sunny Cars in Italië, Griekenland en Spanje (Andalusië, Balearen en Canarische Eilanden) bij een aantal partners gratis online check-in toevoegen met als doel deze service uiteindelijk op 70 tot 80 procent van haar ruim 8000 bestemmingen aan te bieden. Daarnaast heeft de autohuurspecialist gegarandeerde modellen geïntroduceerd en wordt gewerkt aan Nederlandstalige huurcontracten. Op die manier wil Sunny Cars autohuur transparanter maken en een antwoord bieden op de voornaamste ergernissen die vakantiegangers ervaren bij het huren van een auto in het buitenland.

Met de online check-in wordt een snellere afhandeling aan de balie van de lokale verhuurpartner gerealiseerd. Alle gegevens van de klant worden vooraf doorgegeven waardoor het huurcontract ter plekke ingevuld klaarligt en dus het ophalen van de auto aan de balie sneller verloopt. “Dit scheelt niet alleen tijd, maar kan ook onduidelijkheid aan de balie voorkomen. Zeker als iemand de taal van het vakantieland niet spreekt. We gaan de gratis online check-in de komende maanden automatisch uitrollen bij enkele partners in topbestemmingen voor autohuur zoals Italië, Griekenland en Spanje (Andalusië, Balearen en Canarische Eilanden). Het streven is dat vervolgens snel verder uit te breiden. De klant kan zich eenvoudig registreren via een link op de voucher.” aldus Knottnerus. Optioneel kan bij enkele partners het Premium en/of Express pakket worden bijgeboekt om aanvullend de wachtrij bij de lokale verhuurpartner te vermijden en zo nog sneller in de huurauto te kunnen stappen.

Nederlandstalig huurcontract
In het onderzoek geeft 23 procent van de ondervraagden ook aan dat zij het lokale huurcontract altijd in het Nederlands willen ontvangen. “Een huurcontract is vrijwel altijd in de taal van het land van bestemming. Als je bijvoorbeeld een Spaanstalige overeenkomst krijgt, is de kans dat je per ongeluk voor ongewenste extra’s tekent uiteraard groter dan wanneer het contract in het Nederlands zou zijn.” De Nederlandse huurcontracten staan volgens Knottnerus ook op de agenda. “We zijn momenteel met lokale partners aan het kijken hoe we vertaalde huurcontracten vooraf inzichtelijk kunnen maken. We hopen binnenkort een pilot te starten.”

Duidelijke waarborg
Opvallend aan de resultaten van het onderzoek is dat een onduidelijke of te hoge waarborg een grote ergernis is, maar lager scoort als men wensen mag aandragen. 19 procent van de respondenten zou een lage of zelfs geen waarborg willen en 12 procent wil meer inzicht in de hoogte ervan. “Op steeds meer bestemmingen is het bij ons mogelijk om een ‘Geen waarborgpakket’ te boeken waarbij Sunny Cars garant staat. Bovendien zijn we met onze partners aan het kijken hoe en op welke plaatsen de waarborg verlaagd kan worden”, aldus Knottnerus. “Daarnaast is bij veel bestemmingen de hoogte van het waarborgbedrag al te zien in de boekingsmodule.”

Geen categorie, maar merk auto
Verder is het voor 11 procent van de respondenten belangrijk dat als ze een auto boeken, ze bijvoorbeeld zeker weten dat ze in Italië in een Fiat 500 kunnen rondrijden. Ook vanuit de reisbranche is deze wens uitgesproken. Om daaraan tegemoet te komen, kun je sinds kort in de boekingsmodule filteren op gegarandeerde modellen indien beschikbaar op de gekozen bestemming.