Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

2 maart 2017
Interview Arjan Kastelein - Personal Touch Travel

 


In november 2016 werd Arjan Kastelein door oprichter Harry Aarsse aangesteld als de nieuwe directeur van Personal Touch Travel. De kersverse directeur vertelt over zijn visie en toekomstplannen voor Personal Touch Travel.

Hoe zijn de eerste maanden als directeur verlopen?
“Wij vonden het belangrijk dat de franchisenemers van Personal Touch Travel weinig tot niets van de overgang zouden merken. En dat is prima gelukt, de overgang is vlekkeloos verlopen. Voor 1 november 2016 werkte ik al veel samen met Harry Aarsse (voormalig directeur) en Saskia Veenhuijs (directeur operationele zaken). Samen hebben we het beleid uitgestippeld.”

Waarin zal uw visie verschillen met die van Harry Aarsse?
“Mijn visie op Personal Touch Travel is niet drastisch anders dan die van Harry. We hebben het beleid ten slotte gezamenlijk opgesteld. Toen Harry en Saskia ruim tien jaar geleden begonnen, hadden ze een prachtig doel voor ogen: het faciliteren van de franchisenemers om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen. Daarnaast is een groep met mensen aangesteld om de support te verzorgen en de franchisenemers met raad en daad bij te staan. Die visie blijft. Personal Touch Travel is een franchise-organisatie die staat voor een gezamenlijk resultaat, ons credo luidt dan ook nog altijd ´ondernemen doe je samen´.”

Hoe staat Personal Touch Travel er op dit moment voor?
“We groeien jaar in jaar uit, in aantal franchisenemers en in omzet. Wij staan voor een gestage groei, de aandacht voor de franchisenemers moet niet in het gedrang komen. De marge staat altijd onder druk, dat is een reisonderneming niet vreemd. Wij blijven ons inzetten voor betere marges en houden de kosten onder controle. Ons kantoor moet zonder onnodige ballast blijven, dus zonder afdelingen met taken die prima door andere organisaties uitgevoerd kunnen worden.”

Waarmee onderscheiden jullie je in de branche?
“Het gaat er om aandacht aan de klant te schenken, bij de boeking, voor de reis, tijdens én na de reis. We willen niet dat franchisenemers te veel tijd kwijt zijn met administratie. Ontzorgen is het doel, op elk moment van de dag.”

Waar hoopt Personal Touch Travel over vijf jaar te staan?
“Ons doel is niet de grootste te zijn, het gaat om kwaliteit. Persoonlijk vind ik dat Personal Touch Travel de leukste franchiseorganisatie is! We zijn een hechte club mensen. De franchisenemers werken hard voor hun verdiensten en de supportafdeling en administratie werken hard voor hun klanten. En dat allemaal in harmonie en met plezier.”