Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

10 januari 2017
Interview met Katinka van Ekeren (British Airways)

 


British Airways lanceert dit jaar maar liefst twintig nieuwe bestemmingen. Daarnaast is ook de vloot flink vernieuwd. Katinka van Ekeren, commercieel manager Benelux, vertelt over de belangrijkste ontwikkelingen binnen de airline.

Hoe is 2016 voor jullie verlopen?

“We kijken terug op een positief jaar. Passagiersaantallen zijn niet alleen gegroeid op onze vluchten vanuit Amsterdam, maar ook vanaf Rotterdam The Hague Airport. We hebben onze vluchten naar de Londense luchthavens Heathrow, Gatwick en City het hele jaar qua frequentie en tijden consistent kunnen uitvoeren en we zullen deze lijn doortrekken naar 2017.”

Welke nieuwe bestemmingen kunnen we in 2017 verwachten?
“We hebben in totaal twintig nieuwe bestemmingen aangekondigd. New Orleans, startend vanaf maart, is een van de meest recente aankondigingen en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit echt een bijzondere stad is. Juist wanneer authenticiteit en beleving bij de bezoeker centraal staan, heeft New Orleans met haar jazz- en bluescultuur, historische suikerrietplantages en Mississippi-cruises enorm veel te bieden. Ook vind ik het mooi dat we ons aanbod naar Midden- en Zuid-Amerika hebben uitgebreid. In 2016 zijn wij met San Jose (Costa Rica) gestart en op 3 januari is de eerste vlucht naar Santiago (Chili) vertrokken.”

Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in de vloot?
“We zijn echt een pad van modernisatie ingeslagen. Inmiddels zijn alle twaalf Airbus A380’s in gebruik en ook de Boeing 787 Dreamliner vliegt naar een reeks populaire bestemmingen. In 2016 hebben we de eerste vijf Boeing 787-9 Dreamliners verwelkomd en er volgen er nog elf. We kijken uit naar de komende jaren, dan zullen de nieuwste Airbus A350’s voor de lange afstand en de NEO typen van de A320 en A321 voor de kortere afstanden arriveren.”

Vanaf januari stoppen jullie met het aanbieden van gratis maaltijden op Europese vluchten in de Economy Class. Waarom deze keuze?
“Dit is het gevolg van wat onze reizigers in de Economy Class ons verteld hebben over de kwaliteit die zij verwachten. Vanaf deze maand voeren we ‘paid for catering’ in. Wij zijn hiervoor een samenwerking aangegaan met warenhuisketen Marks & Spencer. Het ‘M&S on board’-menu zal bestaan uit een diversiteit aan verse sandwiches, salades en hartige en zoete tussendoortjes.”