Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

17 augustus 2017
Meer buitenlandse toeristen naar Engelse kust

 


De National Coastal Tourism Academy (NCTA) is opgetogen dat zij, met geld dat uit het Discover England Fund van VisitEngland is toegekend, verder kan met de ontwikkeling van een interessante, nieuwe tool om meer buitenlandse toeristen naar de Engelse kust te trekken. De NCTA bouwt daarbij voort op haar geslaagde Coastal Pass-pilotproject.

Waar de Coastal Pass de Engelse oostkust bij Nederlanders onder de aandacht bracht, richt het vervolgproject, England's Coast, zich op zowel Duitsers, Nederlanders als Fransen. Naast promotie van de Engelse oostkust (van Hull tot Harwich) onder een nieuw publiek, wordt de aandacht nu ook gevestigd op andere Engelse kustregio’s zoals de Yorkshire Coast (waaronder Scarborough, Whitby, Bridlington en het North York Moors National Park); Northumberland aan de noordoostkust; de zuidkust (waaronder Brighton en Eastbourne); Devon en Cornwall in het zuidwesten; en de Jurassic Coast (Jura-kust) in Dorset en East Devon.

Coastal Pass
England’s Coast zal gebruik gaan maken van de interactieve videotechnologie die is getest bij de Coastal Pass. Met deze technologie kunnen vakantiegangers hun eigen reisroute samenstellen. Het project wordt echter breder getrokken door ook te mikken op het reismarktsegment voor FIT (Fully Independent Travel) en routes voor groepsreizen die het allerbeste van de Engelse kust laten zien.

Doorgewinterde reiziger
“Het geld uit het Discover England Fund is een geweldige kans om toerisme-producten aan de Engelse kust te ontwikkelen en koppelen tot boekbare reisroutes voor buitenlandse toeristen. Onze pilot aan de Engelse oostkust laat zien dat als buitenlandse toeristen eenmaal op de hoogte zijn van het toerisme-product, zij de kust graag willen bezoeken. Met England’s Coast zal ook menig doorgewinterde reiziger zin krijgen om op ontdekkingstocht in Engeland te gaan. In eerste instantie richten wij ons met name op de Duitse markt. Voortbouwend op ons project aan de Engelse oostkust, gaan wij echter ook verder met Nederland” aldus Samantha Richardson, directeur van de NCTA.

De Engelse kust trekt van oudsher relatief lage bezoekersaantallen uit het buitenland. Onderzoek toont echter aan dat dit grotendeels komt omdat buitenlandse bezoekers niet weten wat deze kust te bieden heeft of hoe ze iets kunnen boeken.

Gepersonaliseerde reisroute
"Met het project worden boekbare reisroutes voor korte trips gecreëerd die het allerbeste aan de kust uitlichten. Om trips in het laagseizoen te stimuleren en zo de seizoensgebondenheid te reduceren, richt het project zich op koppels die reizen zonder kinderen. Het project werkt daarnaast samen met een aantal partners uit zowel de publieke als private sector, waaronder P&O Ferries, Hertz, Green Traveller, en een aantal managementorganisaties voor reisbestemmingen aan de kust” aldus Samantha Richardson, directeur van de NCTA.

Exploitanten van accommodaties, activiteiten en attracties, detailhandelaren en reisbestemmingen in de desbetreffende kustregio’s kunnen zich met hun onderneming aansluiten bij de voor de Coastal Pass gecreëerde reisroutebouwer. Buitenlandse toeristen krijgen daarmee ruime keuzemogelijkheden op basis waarvan zijn hun geheel eigen, gepersonaliseerde reisroute kunnen gaan samenstellen.