Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

22 november 2017
New York City start nieuwe internationale campagne

 


NYC & Company, New York City’s officiële marketing- en toerismebureau, presenteert vandaag de nieuwe, internationale campagne ‘True York City’. Met 8,5 miljoen inwoners en vijf stadswijken heeft New York een unieke culturele samenstelling. En dat is precies waar deze campagne zich op focust. Reizigers van over de hele wereld kunnen de iconische bezienswaardigheden maar juist ook de onbekende plekken die nergens anders dan in New York te vinden zijn bezoeken.

Burgemeester Bill de Blasio zegt over de campagne: “Als mensen aan New York City denken, denken ze aan authenticiteit. Als de veiligste en meest dynamische grote stad van Amerika met eindeloos veel culturele activiteiten zijn onze vijf stadswijken een trekpleister van wereldformaat. Door ‘True York City’ kunnen we reizigers een oprechte ervaring geven terwijl wij onze gemeenschappen op hetzelfde moment kansen geven te groeien.”

Fred Dixon, president en CEO van NYC & Company voegt toe: “De afgelopen tien jaar is New York City gegroeid als één van ’s werelds meest energieke en populaire bestemmingen. Onze records op het gebied van toerismegerelateerde banen, een dubbel aantal internationale bezoekers en ongekende economische invloed laten dit goed zien. Nu vragen we ons af: hoe verder? Het antwoord daarop staat centraal in deze campagne, we maken van toeristen echte reizigers. Met ‘True York City’ vieren we het feit dat we de beste maker en doorgever zijn van cultuur, en nodigen we reizigers uit die juist de authentieke ervaringen zoeken en het lokale aspect van een bestemming waarderen.” 

Economische impact
Toerisme is de kracht van de stad New York. In 2016 kende New York een record jaar met 60,5 miljoen bezoekers en 43 biljoen dollar aan directe uitgaven: de grootste economische mijlpaal van alle Amerikaanse bestemmingen. De industrie kende ook een record van 383.000 extra banen in alle sectoren van de economie. De helft van de nieuwe hotels sinds 2006 zijn gebouwd in de wijken buiten Manhattan. De voorspelling is dat voor 2018 het aantal bezoekers zal stijgen naar 61,8 miljoen, bestaande uit 49,2 miljoen binnenlandse bezoekers en 12,6 miljoen uit het buitenland.

De website over de campagne ‘True York City’ is vanaf vandaag live: www.nycgo.com/discover-famous-original-nyc. Alle ins & outs als video’s, foto’s en verhalen van locals kun je hier terug vinden. Ook voor de nodige winter travel tips ben je hier op het juiste adres of zoek via de hashtag #TrueYorkCity