Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

28 september 2017
Nieuwe campagne VisitBritain voor Schotse Hooglanden

 


VisitBritain is een nieuwe campagne gestart om Nederlandse toeristen naar de Schotse Hooglanden te lokken. Het legendarische monster van Loch Ness wordt opnieuw gebruikt om reizigers te inspireren tot een reis naar Inverness en Loch Ness buiten het drukke zomerseizoen.

De zes weken durende ‘Kom zoeken naar Nessie, blijf voor de ervaring’-campagne loopt vanaf deze week in Nederland. De digitale en social mediacampagne focust op de diversiteit aan ervaringen en  outdooractiviteiten die in Inverness en Loch Ness te beleven zijn. VisitBritain hoopt hiermee bezoekers te verleiden om langer in de regio te blijven.

Marketing director van VisitBritain Clare Mullin: “De legende van Nessie is een fantastisch middel om de unieke landschappen, activiteiten en ervaringen van Inverness en Loch Ness te promoten. We willen bezoekers uit Nederland inspireren om direct een trip te boeken en dit adembenemende deel van de Highlands zelf te komen verkennen." VisitInvernessLochNess Chief Executive Graeme Ambrose: “Van de prachtige bergen tot het mysterieuze Loch Ness. Van onze vriendelijke locals en sfeervolle pubs tot de vele comfortabele accommodaties op de mooiste plekken. Inverness en Loch Ness is het hele jaar door een fantastische plek om te bezoeken.”

Meerjarenplan
‘Kom zoeken naar Nessie, blijf voor de ervaring’ is onderdeel van een meerjarenplan om het toerisme buiten het drukke zomerseizoen naar deze regio te stimuleren. Het is de opvolger van VisitBritain’s digitale ‘Tips voor monster jagen"-campagne, die vorig jaar in een aantal overzeese markten heeft gelopen. De campagne voor Inverness en Loch Ness maakt deel uit van de GREAT Britain-campagne van de Britse overheid, die wereldwijd laat zien wat Groot-Brittannië te bieden heeft op het vlak van toerisme, studie en zaken.

Topjaar
In 2016 bezocht een recordaantal van 2.1 miljoen Nederlanders Groot-Brittannië, een toename van 9% ten opzichte van 2015. De bezoekers gaven samen £714 miljoen uit, 6% meer dan het jaar ervoor. Afgelopen jaar was wereldwijd een topjaar voor het inkomend toerisme naar Groot-Brittannie met 37.7 miljoen bezoekers (4% meer dan in 2015), die in totaal £22.5 miljard (+2%) spendeerden. Het toerisme draagt £127 miljard bij aan de Britse economie, creëert banen en geeft een impuls aan de economie van alle landen en regio’s binnen het Verenigd Koninkrijk.