Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

22 mei 2019
Recordaantal deelnemers voor vernieuwde Travel Challenge

 


De Travel Challenge vindt dit jaar plaats van 22 mei tot en met 26 mei 2019 in Side, Turkije. Tachtig studenten van twintig verschillende opleidingsrichtingen staan klaar om de reiswereld te bestormen. Zij gaan vijf dagen in teams aan de slag om een innovatief concept te ontwikkelen dat de reiswereld naar ‘the next level’ brengt.

Innoveren in de reisbranche
De business course van de reiswereld, voorheen bekend als Reiswerk Studenten Challenge, heeft een nieuwe innovatieve vorm gekregen. Het gaat dit jaar niet om een specifiek product of een nieuwe app, maar juist een innovatieve samenwerking die impact maakt waarbij ze moeten onderzoeken hoe het ecosysteem van reisbedrijven elkaar kan versterken en zichzelf opnieuw kan uitvinden. De drie beste concepten worden genomineerd voor de Next Gen Travel Award 2019 en mogen tijdens eDay Next Gen 2019 van Emerce gepitcht worden voor een panel van industry leaders.

“Om te blijven concurreren moeten bedrijven altijd blijven innoveren. En we weten uit onderzoek dat divers samengestelde teams innovatiever zijn. We hebben daarom dit jaar een mooie mix van HBO & WO studenten geselecteerd vanuit opleidingen als Tourism Management en International Business, maar ook Artificial Intelligence en Software Engineering. De nieuwe generatie innovators waar de reiswereld naar op zoek is.” zegt Seré Seesing van Reiswerk.  

De studenten komen in aanraking met nieuwe technieken zoals Scrum & Agile Projectmanagement, Design Thinking, Serious Gaming en Liberating Structures. Begeleid door een team van experts zoals Happy Scrum Master Nancy Beers, Lean innovator en intrapreneur Vincent Thamm (Schiphol) en loopbaancoach Monique van Aalst (Thomas International), worden de talenten optimaal klaargestoomd voor de reiswereld. De groep wordt tijdens de Travel Challenge niet alleen inhoudelijk uitgedaagd, maar werken ook aan hun persoonlijke skills door coaching en feedback van trainers en professionals uit de reiswereld. 

Brede ondersteuning

De vijfdaagse business course, georganiseerd door Reiswerk, biedt reisbedrijven een ultieme kans om aanstormend talent te werven. Daarmee spelen ze slim in op de snel veranderende reiswereld en de oververhitte arbeidsmarkt. De succesformule van de Travel Challenge wordt dan ook breed ondersteund door de sector. De Travel Challenge 2019 wordt mogelijk gemaakt door de volgende bedrijven uit de reissector: ANWB Reizen, Corendon, FTI, KLM, Schiphol, Airtrade, Amadeus, Askja Reizen, ATPI, Better Places, Buro Scanbrit, D-rt Groep (D-reizen/VakantieXperts), Pelikaan Reizen, Vacanceselect, SGR, Calamiteitenfonds en ANVR.