Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

21 november 2017
Sunny Cars behaalt boekingsrecord

 


Sunny Cars kan tevreden terugkijken op een nieuw boekingsrecord. De autohuurspecialist heeft in het boekjaar 2016/17, dat op 31 oktober 2017 eindigde, opnieuw een stijging van 20 procent gerealiseerd en kende met 770.000 boekingen de succesvolste jaarbalans tot nu toe. Vooral de bestemmingen Spanje, Italië en Portugal deden het erg goed.

Kai Sannwald, eigenaar en CEO van Sunny Cars, over de beste cijfers uit de 25-jarige geschiedenis van Sunny Cars: “De grote vraag naar vakanties aan de Middellandse Zee heeft ons zeker geen windeieren gelegd, maar er staan ook verre bestemmingen als de Verenigde Staten, Zuid-Afrika en Canada in onze top 10 van afgelopen boekjaar.”

Oprichter Sannwald is bijzonder verheugd over de evenwichtige groei in alle markten: “We zijn in staat geweest om zowel in Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk en Zwitserland gezamenlijk meer dan 20 procent te stijgen. In totaal werd ongeveer 80 procent van alle boekingen gemaakt via reisagenten.”

Steeds populairder worden de speciale servicepakketten zoals Express, Premium, Premium-Plus en Geen waarborg, waarbij het standaard all-inclusive product van Sunny Cars wordt aangevuld met aantrekkelijke extra diensten als het overslaan van de wachtrij of een auto huren zonder creditcard. “Ook op dit gebied zagen we een constante toename in boekingen”, vult Hans Knottnerus, Algemeen Directeur van Sunny Cars Nederland & België aan. “Dat toont aan dat onze klanten zeer kwaliteitsbewust zijn en deze extra diensten waarderen.” 

Enkele cijfers uit de Sunny Cars statistieken voor het boekjaar 2016/17:

•             Normale voertuigmodellen (sedan) zijn met bijna 80 procent van de boekingen veruit het populairst bij de Sunny Cars klanten

•             Ruim 75 procent van de klanten haalde de huurauto op een luchthaven op, 16 procent ging daarvoor naar een stadskantoor en 9 procent koos voor adresaflevering.

•             10 procent van de vakantiegangers maakte gebruik van een one way, dat wil zeggen dat ze de huurauto op een andere plaats inleverden dan waar ze hem ophaalden

•             7 procent van alle klanten boekte een extra accessoire, waarvan de helft een kinderzitje betrof en ca. 40 procent een GPS-systeem.

Foto: Managing Director Kai Sannwald, Sunny Cars