Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

14 september 2017
Nieuwe alliantie Thomas Cook en Expedia

 


Thomas Cook maakt vandaag bekend dat zij in een strategische alliantie is gestapt met Expedia, Inc.. Deze overeenkomst bepaalt dat Expedia de bevoorrechte hotelaanbieder wordt van Thomas Cook voor het complementary segment van citytrips en autovakanties. Expedia, Inc. stelt daarbij haar reserveringsplatform ter beschikking voor alle verkoop van citytrips en hotel-only aanbod via de Thomas Cook distributiekanalen in Europa.

Deze meerjarenovereenkomst geeft de Thomas Cook-klanten straks, in vergelijking met de huidige situatie, toegang tot 60.000 extra hotels, in steden wereldwijd en in Europese autovakantiebestemmingen. Uiteraard voldoen deze allemaal aan de standaardvoorschriften voor kwaliteit, gezondheid en veiligheid die Thomas Cook vooropstelt. De overeenkomst stelt Thomas Cook bovendien in staat om de kosten en de complexiteit voor het segment citytrips en hotel-only te reduceren.

Expedia zal haar toonaangevende technologie aanwenden voor hotelreserveringen van citytrips en autovakanties - hetzij enkel het hotelverblijf, hetzij als onderdeel van een dynamisch citytrippakket - via de belangrijkste websites, contact centers en kantoren van Thomas Cook en via de open distributie.

Daarbij kan Thomas Cook dankzij deze overeenkomst haar kernaanbod aan zonvakanties wereldwijd aanbieden via de Expedia websites en zo haar distributiebereik verruimen.

Thomas Cook Chief Executive Officer, Peter Fankhauser, zegt: “De combinatie van Expedia’s hotelportfolio met online toptechnologie zal het Thomas Cook citytrip- en hotel-only aanbod voor onze klanten verruimen en betekent meteen een belangrijke stap voorwaarts in onze strategie naar winstgevende groei. Door onze krachten te bundelen met een speler als Expedia, met wereldwijd bereik en specifieke expertise, is Thomas Cook in staat om haar systemen en processen verder te vereenvoudigen. Dit zal er op zijn beurt voor zorgen dat we ons kunnen focussen op onze eigen merkhotels en geselecteerde partnerhotels in de zonbestemmingen, waar we echt het verschil kunnen maken voor onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat dit de eerste stap is in een lange termijn samenwerking die voor beide partijen voordelig is.”

Expedia Brand President, Aman Bhutani, zegt: “We hebben altijd een diep respect gehad voor het merk Thomas Cook en we geloven dat onze samenwerking de twee bedrijven in een betere strategische positie zal brengen om meer mensen de wereld te laten ontdekken en meteen onze beider concurrentiepositie op de Europese markt te verstevigen. Expedia’s Global Partner Solutions creëert de kans om technologische en operationele sterktes te bundelen ten voordele van onze partners. Global Partner Solutions voorziet bekende merknamen van private label reserveringssystemen, reisagentenpakketten, websupport en -diensten voor alle reisproducten, zoals overnachtingen, vluchten, pakketten en autoverhuur.”

Deze nieuwe overeenkomst is een belangrijke stap voorwaarts in de wereldwijde transformatie van de Thomas Cook Group en sluit aan bij de aankondiging in augustus 2016 over de overeenkomst met Webjet Limited, die het merendeel van het Thomas Cook complementary aanbod zonvakantiehotels behelst.

Door deze tweede fase in de reorganisatie van het hotelaanbod binnen het complementary segment af te ronden, kan Thomas Cook zich weer focussen op het versterken van haar kern reisaanbod. Daarnaast kan Thomas Cook haar klanten hierdoor een ruimer hotelaanbod en een verbeterde reserveringservaring bieden. De overeenkomst zorgt er ook voor dat Thomas Cook haar eigen business kan vereenvoudigen. Deze overeenkomst is een katalysator om de operaties van Thomas Cook te stroomlijnen over de 16 thuismarkten.