Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

11 juli 2018
Transavia en Albert Heijn testen Appie Fly

 


Albert Heijn en Transavia hebben een proef gedaan met het afhalen van een boodschappenpakket bij terugkeer van vakantiegangers op Schiphol. Dit idee is ontstaan op basis van gezamenlijk onderzoek naar waar reizigers tegen aanlopen als ze terugkomen van vakantie.

Volgens een woordvoerder van Transavia is de samenwerking een initiatief van de innovatielabs van AH en Transavia. Uit het onderzoek naar de behoeften van de reiziger bij thuiskomst kwamen twee dingen naar voren, zegt een woordvoerder van AH: weer in het dagelijks ritme komen en een lege koelkast. “Voor de lege koelkast kwamen wij op het idee van een ‘Welkom Thuis Box’, direct op te halen na aankomst op Schiphol. In maart hebben we een aantal tests gedaan: het bestellen van zo’n box voor vertrek of tijdens de terugvlucht. De eerste resultaten waren positief, we zijn het idee nu verder aan het uitwerken.”

Vliegende service
Het feit dat de box tijdens de terugvlucht kan worden besteld, doet vermoeden dat er wifi aan boord beschikbaar wordt gesteld. Die service biedt Transavia nu nog niet aan. Zowel de luchtvaartmaatschappij als AH wil echter nog niets zeggen over de technologie die wordt gebruikt of ontwikkeld voor Appie Fly. De ‘vliegende service’ past bij de proeven die AH doet om in de diverse behoeften van klanten te voorzien, stelt de woordvoerder. “Appie Fly is een geplande behoefte gecombineerd met gemak: de lege koelkast na vakantie wordt opgelost doordat klanten vanaf de luchthaven een box met essentiële producten kunnen meenemen voor de eerste momenten na thuiskomst.”

Er zijn op Schiphol Plaza twee vestigingen van Albert Heijn: een AH to go (dagelijks geopend van 07:00 uur tot 22:00 uur) en een grote AH-supermarkt (geopend van 05:00 uur tot 00:00 uur).

Bron: Emerce