Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

20 september 2017
Update Ryanair omtrent annuleringen

 

Ryanair heeft woensdag een update gegeven over de voortgang van de 2.100 annuleringen van de 103.000 vluchten over de komende 6 weken. De update luidt als volgt:

Alle 315.000 klanten ontvingen e-mailberichten op maandag 18 september en werden geadviseerd over hun vluchtwijzigingen, alternatieve vluchten, restituties en EU261-notificaties. (Het cijfer is lager dan de oorspronkelijke schatting van 390.000, aangezien de vooruitboekingen in september 90% waren, maar in oktober 70%).
- Bij “close of business” op woensdag 20 september zijn meer dan 175.000 klanten op andere Ryanair-vluchten geplaatst (meer dan 55% van de getroffen klanten).
- Bij “close of business” op woensdag 20 september zijn meer dan 63.000 vluchtrestituties verwerkt (meer dan 20% van de getroffen klanten).
- De luchtvaartmaatschappij heeft extra klantenservicepersoneel aangenomen om de achterstand van verzoeken om vluchtwijzigingen en terugbetalingen te verwerken en versnellen.
- Ryanair verwacht dat tegen het einde van deze week meer dan 300.000 alternatieve routes of restituties voor klanten (meer dan 95% van de getroffen klanten) verwerkt zijn - binnen de 6 dagen na de kennisgeving van deze vluchtaanvragen.

Ryanair’s Kenny Jacobs zei: "Wij verontschuldigen ons oprecht aan elk van de 315.000 klanten, waarvan de oorspronkelijke vluchten in september en oktober over een periode van 6 weken werden geannuleerd, terwijl we werken om dit kortlopende roosterfout op te lossen.

We hebben extra klantenservice teams aangenomen om het proces voor alternatieve vluchtverzoeken of terugbetalingsaanvragen te versnellen. We verwachten dat het overgrote deel van deze voltooid zullen zijn tegen het einde van deze week.

De overgrote meerderheid van deze verzoeken worden online behandeld, maar aangezien onze callcenters en chatlijnen extreem druk zijn vragen wij de betrokken klanten om ons bij te staan terwijl wij alles in het werk stellen om te reageren op hun verzoeken en om eventuele problemen op te lossen die we voor hen hebben gecreëerd, waarvoor we ons nogmaals oprecht verontschuldigen."