Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

23 oktober 2017
Website Luxembourg for Tourism vernieuwd

 


De toeristische website van Luxemburg, ontwikkeld door Luxembourg for Tourism, steekt in een nieuw jasje en biedt zijn gebruikers voortaan nog meer surfplezier. Ontdek een unieke reisgids die u rondleidt over het hele Luxemburgse grondgebied.

Met meer dan 3 miljoen bezoekers in 2016 is visitluxembourg.com de belangrijkste toeristische website van het Groothertogdom.  Volledig herwerkt en met een hoofdrol voor beeld en video stelt de website zijn nieuwe formule voor. De uitgebreide invulling biedt info over het veelzijdige toeristische aanbod en maakt het gebruikers makkelijk een verblijf te plannen.

Visitluxembourg.com kreeg de allure van een unieke reisgids waarin de hoofdstad en de vijf regio’s in al hun toeristische glorie en elk met hun eigen troeven aan bod komen.

“De website beantwoordt nog beter aan de noden en verwachtingen van de toerist, welke navigatietool hij ook gebruikt. In een paar klikken krijgen bezoekers toegang tot relevante en inspirerende info die hen uitnodigt om ook effectief een uitstap te plannen”, aldus Anne Hoffmann, algemeen directeur van Luxembourg for Tourism.

Navigatiesysteem
Via een intuïtief navigatiesysteem komen gebruikers spontaan uit bij de topics die hen aanspreken. De pleiade aan voorgestelde excursies kan daarna verfijnd worden via de rubriek “trips”. Of u gaat naar “evenementen” en maakt een keuze uit de talloze evenementen in alle genres (cultuur, sport, markten, …). Het is zelfs mogelijk een persoonlijk lijstje met favoriete bestemmingen op te stellen, aan te vullen en te bewaren in “favorieten”.

Eén van de nieuwigheden op de website is de uitbreiding van de rubriek “shopping”, waarmee tegemoet wordt gekomen aan een ruime vraag en de toeristische aantrekkingskracht in de verf wordt gezet. Het veelzijdige en kwalitatieve aanbod van de Luxemburgse handelszaken werd interactief ingedeeld volgens stad, type winkel of evenement.  Streekproducten staan in de schijnwerper op hun eigen pagina’s.

Een promotieplatform gericht op diverse doelgroepen
visitluxembourg.com richt zich voornamelijk tot het grote publiek (B2C) maar met een platform dat toegang geeft tot de andere internetsites die Luxembourg for Tourism in het kader van haar promotiestrategieën ontwikkelt, worden ook andere doelgroepen (B2B) aangesproken, zoals professionals in media, MICE en toerisme.

visitluxembourg.com is ontwikkeld in 4 verschillende taalversies (Frans, Duits, Engels en Nederlands) die elk tussen 4.000 en 4.500 pagina’s tellen met in totaal zo’n 15.000 beelden en 2.000 verschillende topics.