Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

MaleisiŽ volop bezig met campagne ĎVisit Malaysia 2020í

 

Visit Malaysia 2020, afgekort VM2020, is de nieuwe wereldwijde campagne die dit jaar door het verkeersbureau van Maleisië is gestart om het toeristenaantal in 2020 verder te vergroten. Mede door de nieuwe VM2020-campagne wil het Ministerie van Toerisme voor 2020 inzetten op 30 miljoen bezoekers.

Het voornaamste doel van de VM2020-campagne is om wereldwijd nog meer toeristen naar Maleisië te trekken. Maleisië staat onder andere bekend om de prachtige eilanden, koraalrijke duikplekken en overweldigende natuur. Vooral door middel van (nieuwe) samenwerkingen wil Tourism Malaysia met reispartners uit de hele wereld niet alleen de bezoekersaantallen voor 2020 een boost geven maar ook een basis leggen voor toekomstige groei.

De VM2020-campagne zal zich vooral richten op duurzaam toerisme. Het onderstrepen van ecotoerisme, lokale kunst en cultuur voert de boventoon. Tourism Malaysia streeft naar meer bekendheid voor lokaal erfgoed zodat lokale gemeenschappen kunnen profiteren van de toeristische groei. Ook wil het verkeersbureau door het benadrukken van de diversiteit op het gebied van cultuur, natuur en tradities de groep repeaters blijven aantrekken.

Retro Havoc World Tour
In aanloop naar het campagnejaar 2020 zijn er reeds dit jaar verschillende activiteiten opgezet ter promotie van Maleisië als bestemming. Zo is de Retro Havoc World Tour op 19 augustus in Putrajaya, Maleisië van start gegaan. In een iconische Toyota AE86 werd een rit van ruim 25.000 km door 24 landen, zoals China, Rusland en Hongarije gemaakt. Uiteindelijk eindigt de rally deze maand via het Duitse Nürburgring-circuit in Nederland. Ook is er een speciale VM2020 eventkalender voor de reisbranche gemaakt, waar je als reisagent een overzicht vindt van alle evenementen in 2020. Zo kun je jouw klant extra tips meegeven voor een speciale beleving tijdens hun reis naar Maleisië.

Nichemarkten
Diverse nichemarkten krijgen tijdens de VMV 2020-campagne tevens veel aandacht. Maleisië richt haar pijlen volgend jaar onder andere op het zorgtoerisme en de MICE-sector. Mocht jij binnen jouw klantengroepen hierbij aansluiting zien, schroom niet om contact op te nemen met Tourism Malaysia om een samenwerking te bespreken.

E-learning VM2020
Wil jij meer weten over de mogelijkheden gedurende dit speciale campagne jaar? De e-learning ‘Visit Malaysia 2020’  staat online op het e-learningplatform ETravelTraining. Ga naar etraveltraining.eu, log in op je eigen platform en start de training.