Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

Deel  

Succesvolle campagne IsraŽl blijft lopen

 

Israël boekt onder Nederlanders zeer goede resultaten met de succesvolle campagne ‘Two cities, one break’. Ook wereldwijd zit het bezoekersaantal sterk in de lift. Travelution sprak met Erik Verschoof en Jeffrey Cohn van het Israëlisch Nationaal Bureau voor Toerisme over de positieve cijfers.

Verschoof: “We hebben vorig jaar een enorm record geboekt met meer dan 91.000 Nederlandse bezoekers. Dat is vooral het gevolg van onze succesvolle campagne Two cities, one break en het grote aantal vluchten en vliegtuigstoelen naar Israël. Vroeger vlogen alleen KLM en El Al naar Israël, maar daar zijn Transavia en Easyjet bijgekomen, met voordelige vluchten. Zij bieden ook tarieven exclusief bagage, om echt mee te kunnen doen met het lowbudget-aanbod.”

Potentie
“Ook wereldwijd zit het bezoekersaantal sterk in de lift. In 2018 vierden we nog de 4 miljoenste bezoeker naar Israël, en in 2019 waren dit er al 4,5 miljoen. Bijzonder is dat Nederland het 8e land is qua potentieel naar Israël, na grote landen als de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk en Rusland. Voor zo’n klein landje is dat best een prestatie. Voor de komende jaren behouden we een focus op trade. De citybreak-campagne houden we er zeker in. Sowieso rijden nog zeker zes maanden trams met advertenties door Amsterdam. We merken dat het citybreak-concept inmiddels een heus product is geworden, dat erg goed loopt. De campagne heeft ook een eigen website nl.citiesbreak.com die veel sales genereert. Dat heeft enorm goed gewerkt, zeker in combinatie met een hoge vluchtcapaciteit.”

Eilat
Cohn: “Grofweg zijn er twee doelgroepen reizigers die naar Israël gaan. Ten eerste de mensen die Israël eigenlijk een beetje eng vinden en daarom op een groepsreis meegaan. Dit zijn vaak oudere mensen, die er vervolgens achter komen dat Israël helemaal niet zo eng is en na de eerste kennismaking nog een keer terug willen om op eigen tempo het land te ontdekken. Daarnaast is er de avontuurlijkere, jonge reiziger die liever op eigen gelegenheid reist, een auto huurt en eropuit gaat.” Cohn geeft toe dat de voornaamste focus op Jeruzalem in Israël ligt wat betreft promotie, maar het zijn niet de enige trekpleisters in Israël. “Eilat zetten we ook nog steeds op in, vooral als winterbestemming. Je hebt er veel all-inclusives en Transavia vliegt rechtstreeks. Het is een geschikte bestemming voor mensen die zijn uitgekeken op landen als Turkije.” Ook Eilat heeft een eigen website: traveleilat.com.