Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

Markus Leopold, Eurowings

"2018 was een interessant jaar in de luchtvaart"

 

De Duitse airline Eurowings, onderdeel van Lufthansa Group, heeft een bewogen en succesvol jaar achter de rug. Zo verplaatste de airline zijn langeafstandsvluchten van Keulen naar Düsseldorf, wat een sterke toename in Nederlandse passagiers heeft opgeleverd. Markus Leopold, General Manager Business Development Netherlands, ziet nog meer potentie in de Nederlandse markt.

“Afgelopen jaar heeft Eurowings flinke sprongen gemaakt. Zo zijn we nu de nummer 3 airline van Europa op het gebied van point-to-point vluchten. Het was een interessant jaar in de luchtvaartindustrie. Na het faillissement van Air Berlin, een grote concurrent, hebben we 77 nieuwe toestellen geïntegreerd en zijn we fors gegroeid, vooral in Düsseldorf, wat ons ook een grote passagierstoename vanuit Nederland heeft opgeleverd. Jaarlijks vervoeren we zo’n 200.000 passagiers vanaf Amsterdam, maar veruit de meeste Nederlandse passagiers die met ons vliegen gaan via Düsseldorf. Hier hadden we afgelopen jaar een groei in capaciteit van 40% tot meer dan 90 routes. De toename van Nederlandse passagiers op Düsseldorf Airport was ongeveer hetzelfde.”  

Schiphol
“We hebben momenteel 3 vluchten vanaf Amsterdam: naar Hamburg, Stuttgart en München. Deze zijn vooral erg populair onder zakenreizigers en citytrippers. In het oosten van Nederland, waar Düsseldorf voor veel mensen de eerste keus luchthaven is, is Eurowings een bekende speler. In de Randstad is er qua naamsbekendheid voor Eurowings nog veel te winnen, maar sinds we eind vorig jaar al onze langeafstandsvluchten hebben verplaatst van Keulen naar Düsseldorf, worden we ook hier steeds bekender. Routes naar bestemmingen als New York, Miami, Fort Myers of Bangkok worden steeds populairder op Düsseldorf en zijn zeer geliefd bij Nederlanders. In 2019 zullen we onze salesactiviteiten in Nederland verder uitbreiden om het aantal Nederlandse passagiers nog verder te doen toenemen. Er is nog veel potentie.”

Full-flatbed
“In april 2018 was Eurowings de eerste lowcost airline die een full-flatbed introduceerde in de businessclass. Deze zijn beschikbaar op vluchten van 5 langeafstandsvluchten vanaf Düsseldorf, naar New York (JFK en EWR), Fort Myers, Miami en Las Vegas. Daarbij hebben we ook een businessclass op onze korte afstanden, wat inhoudt dat passagiers een lege stoel naast zich hebben, extra beenruimte, toegang tot onze lounges, fast track, a-la-carte catering en meer voordelen. Maar nog belangrijker: we bieden eveneens een lowcost product in het achterste deel van het toestel. Zo kun je een ticket naar Londen boeken voor maar €16,99. Voor onze corporate klanten hebben we het product Dynamic Flex gelanceerd, waarmee klanten maximaal flexibel zijn.”