Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

16 mei 2017
Interview Hans Knottnerus - Sunny Cars

 


In de eerste maanden van februari nam de autoverhuur van Sunny Cars met 27% toe, na ook 2016 met positieve cijfers te hebben afgesloten. Hans Knottnerus, general manager van Sunny Cars Nederland en België blijft zich inzetten voor vooruitgang en innovatie.

Sunny Cars heeft goede resultaten geboekt. Waar zat de meeste groei?
“Ja, het boekjaar loopt voorspoedig. Dankzij een succesvolle vroegboekactie hebben we tussen november en februari 27% extra boekingen genoteerd. De meeste huurauto’s werden in die periode gereserveerd voor Spanje (+ 27%), de Verenigde Staten (+ 25%), Portugal (+ 32%), Griekenland (+ 61%) en Italië (+ 12%).  Deze grote stijging heeft ook te maken met de populariteit van relatief veilige landen als Spanje, Portugal en Griekenland ten koste van Turkije, wat toch al geen grote autohuurbestemming is. We raden iedereen aan alvast te reserveren want de keuze uit autotypes en verhuurstations zal wat minder zijn en de prijzen kunnen stijgen. Maar we verwachten geen problemen met capaciteit.”

Wat ziet u als de belangrijkste innovatie bij Sunny Cars de afgelopen jaren?
“Onze rol als autohuurspecialist binnen de reiswereld. Naast de retail, die we al ruim twintig jaar als klant hebben, hebben we ook voor touroperators en OTA´s een passend product gerealiseerd. Hierbij heeft de techniek voor ons altijd een leidende rol gespeeld. We optimaliseren het hele proces waardoor er met zo min mogelijk menselijke inspanningen van beide kanten omzet gerealiseerd wordt. Daarbij hebben we ook innovaties op het product gepleegd met de ontwikkeling van onze unieke Premium, Express en geen-waarborg servicepakketten waarbij je de wachtrij omzeilt omdat je je vooraf online registreert en het huurcontract al ingevuld klaarligt. Bij geen-waarborg staan wij bovendien garant voor de borg, handig voor huurders zonder creditcard.”

Waar zetten jullie dit jaar op in?
“Ons salesteam richt zich dit boekjaar vooral op de ´high potentials´. Dus niet alleen op de best-boekende reisbureaus, maar ook op de kantoren die het in zich hebben om meer te boeken. Dat doen we met kantoorbezoeken, verkooptrainingen en incentives op maat. Voor onze topboekers hebben we ook dit jaar de Smile Society, onze club van honderd beste reisagenten. Voor hen organiseren we leuke events waarbij we bijvoorbeeld naar Guuss Meeuwis gaan én ze krijgen als extraatje dertig procent agentenkorting. Ieder kwartaal wordt de lijst vernieuwd, dus wie goed zijn best doet kan er zomaar bijzitten.”

Op welke manier gebruiken jullie social media?
“Social media is voor ons vooral belangrijk voor branding. We laten onszelf online zien als expert in autohuur. Daarbij gebruiken we social media als vorm van webcare: we reageren op incidentele negatieve opmerkingen op Facebook en Twitter en reacties op beoordelingen via Trustpilot en E-komi.  Met een gemiddelde waardering van 8,8 zijn we daar heel goed vertegenwoordigd!”