Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

5 december 2019
Vacansoleil werkt aan marktpositie

 


Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil is bezig om haar positie in de markt te verbeteren. Hiervoor werd een nieuwe Europese directie aangesteld en een aangepaste strategie uitgewerkt. Vacansoleil trekt zich terug als campingeigenaar van de 5 Iris Parc-campings en verhoogt de investeringen in de Vacansoleil-producten, IT-systemen en Marketing. Ook breidt Vacansoleil zijn touroperatoractiviteiten verder uit.

Met ruim 50 jaar ervaring is Vacansoleil eenspecialist op het gebied van luxe campingvakanties in 17 landen. Inmiddels wordt er met meer dan 500 campingpartners samengewerkt en elk jaar genieten meer dan 500.000 gasten van een vakantie op een Vacansoleil-camping. Recent is een nieuwe driehoofdige directie van Vacansoleil benoemd. De heer W. Backers bekleedt de positie van CEO en vormt samen met de heer J.W. Verschoor als CFO en de heer G. Tusek als CCO het dagelijks bestuur.

Strategie
Vacansoleil heeft besloten zich volledig te concentreren op touroperatoractiviteiten, gespecialiseerd in luxe campingvakanties. Om de positie als Europees marktleider verder te versterken zal extra worden geïnvesteerd in de Vacansoleil-producten, IT-systemen en marketingactiviteiten. Daarnaast zal het bestaande campingassortiment verder worden gemoderniseerd en de klantgerichte dienstverlening naar een nog hoger niveau worden getild. Deze strategiewijziging biedt mogelijkheden om te blijven innoveren in de markt. Om de nieuwe strategie kracht bij te zetten heeft Vacansoleil besloten zich terug te trekken als eigenaar van eigen campings en zich verder te specialiseren als touroperator.

Luxe campingvakanties
De 5 Iris Parc-campings (4 in Frankrijk en 1 in Luxemburg) zijn aangeboden in de markt. Vacansoleil blijft deze campings wel aanbieden in het assortiment. Familiebedrijf Vacansoleil blijft volledig zelfstandig opereren. Op basis van 4 key principles (Experience, Quality, Authenticity en Uniformity) wordt de samenwerking met de bestaande campingpartners verder uitgebouwd. Als Europees specialist in luxe campingvakanties wilt  Vacansoleil zo sneller inspelen op trends, zich blijven onderscheiden en ook in de toekomst als marktleider voorop blijven lopen.